Целан, Голокост і стосунки з Богом

На онлайн-платформі ANABASIS презентували фотографії, відео і AR-об’єкти, створені під час резиденції митцями України та Німеччини

У вівторок, 23 листопада – в день народження одного з найвідоміших німецькомовних поетів ХХ століття Пауля Целана відбувся запуск онлайн-платформи, яка вміщує 10 робіт, виконаних учасниками німецько-української резиденції ANABASIS. Її складають проєкти, в яких автори за допомоги нових медіа і сучасних художніх практик досліджували питання ідентичності та постгуманізму. У їхніх роботах задіяні різноманітні медіа: від фотографії та відео до AR-об’єктів. Ці твори можна побачити, перейшовши за посиланням anabasis.space
Онлайн-резиденція ANABASIS тривала протягом двох тижнів, із 19 липня по 1 серпня. З-поміж майже 70 митців організатори відібрали дев’ять учасників з Німеччини та України і одну українську мистецьку групу: Довілє Алєксаті (Берлін), Яна Бачинська (Львів), Богдан Бунчак (Київ), Тіні Домінґос (Берлін), Оскар Лєбек (Лейпциг), Neue Judische Kunst (Київ), Богдан Свиридов (Черкаси), Пол В’єрсбінскі (Берлін), Віталій Янковий (Вінниця) і Хана Йо (Берлін). Упродовж трьох наступних місяців після двотижневої роботи онлайн мисткині та митці працювали над завершенням своїх робіт.
«Розроблена нами концепція торкалася як творчості Пауля Целана, так і окремих аспектів постгуманізму, з якими працювали мисткині та митці на тлі ключової ідеї резиденції, а саме «блукання незвіданими територіями» як маркера конструювання ідентичностей сьогодні», – розповідає співкуратор проєкту Олександр Сушинський,
Проєкти на сайті anabasis.space – різні за тематикою, настроєм та оптикою. «Деякі з них звертаються до теми Голокосту, – пояснює він. – Наприклад, серія фотографій із прозорими вагонами депортації зі станції в Берліні, деякі є кастомізацією трагедії, що проблематизує розважальний підхід і конструювання чуттєвості. Десь розігрується психоаналітична п’єса про музичні інструменти, які стають жертвами насильної асиміляції. Дехто з учасників з’ясовує свої стосунки з Богом і шукає дива або ж робить інтервенції в публічний простір, «викликаючи дух Божої Матері та привид комунізму». Інші рефлексують на тему кордонів трансгуманістичного покращення тіла чи власної трансформації, задіюючи техніку танцю Gaga під звуки прадавнього Всесвіту. Серед проєктів є й медіапоетичне перенесення в 3D-анімацію досвіду відчуття ландшафту Паулем Целаном та ворожіння на гексаграмах книги І-Цзин».
коментарі відсутні
Для того щоб залишити коментар необхідно
0.8180 / 1.55MB / SQL:{query_count}