Частотна цензура

Україна може залишитися без “5-го каналу“ та ТВі

Україна може залишитися без “5-го каналу“ та ТВі

Вітчизняні суди почали перерозподіл медіа-ринку. Так, 8 червня Окружний адмініст­ративний суд міста Києва повністю задовольнив позовні вимоги групи телеканалів “Інтер”, власником якої, за даними поінформованих джерел, є чинний глава Служби безпеки України Валерій Хорошковський.

Таким чином, скасовано рішення Національної ради з питань телебачення та радіомовлення від 27 січня 2009 року про результати конкурсу на вільні частоти.

Про це повідомив народний депутат України, член наглядово-спостережної ради “5-го каналу” Юрій Стець.

“Суд повністю задовольнив позов... Це класична ознака того, як представники нової влади, декларуючи на словах одне, роблять абсолютно інше. Я нічим іншим, як знищенням потужного, якісного, чесного, об’єктивного телеканалу в Україні, такі дії назвати не можу”, – сказав народний депутат.

В Окружному адміністративному суді міста Києва справа слухалася за позовами ТОВ “ТРК Служба інформації” (НТН) і ТОВ “ТРК “Кіно ТВ“” (Enter Film). Телекомпанії вимагали скасувати всі рішення про визначення переможців конкурсу і видачі їм ліцензій на мовлення.

Як пише “Телекритика”, канал НТН з групи “Інтер“ подав позов до Окружного адміністративного суду міста Києва наступного дня після підбиття підсумків конкурсу 27 січня. Згодом до нього долучилися Enter Film і Enter Music: перший подався до тієї самої інстанції, другий – до Київського окружного адміністративного суду (обласного). У міському адмінсуді обидві справи об’єднали в одне провадження на першому ж засіданні 25 березня. З того часу відбулися засідання 19 квітня, 25 травня, 2 і 7 червня.

За словами Юрія Стеця, у зв’язку з рішенням суду аудиторія “5-го каналу” зменшиться, і він не зможе здійснювати мовлення на всій території України. “Як на мене, це не політичне рішення. Це винятково бізнес-інтереси однієї групи компаній – не більше, які мають стосунок до нинішнього голови СБУ, члена Вищої ради юстиції Валерія Хорошковського”, – зазначив Юрій Стець.

7 червня редакційна рада “5-го каналу” звернулася з відкритим листом до Президента України Віктора Януковича, в якому просить захистити журналістів у ситуації зі судом. На думку колективу, на процес впливає голова СБУ, член Вищої Ради юстиції, Валерій Хорошковський, власник медіа-холдингу U.A. Inter Media Group. Ця група зараз оскаржує рішення Національної ради з питань телебачення і радіомовлення від 27 січня 2010 р. про виділення частот, що дісталися здебільшого каналу ТВі та “5-му каналу”. Редакційна рада “5-го каналу” вважає, що ситуація може призвести до втрати ліцензії. А отже, без роботи може опинитися півтисячний колектив, а Україна – підтвердити статус держави, в якій згортається свобода.

Натомість Валерій Хорошковський звинувачення працівників “5-го каналу” на свою адресу називає “неправдивими”. “Шановні панове журналісти “5-го каналу”, зі здивуванням ознайомився з оприлюдненим напередодні відкритим листом, де ви мене звинувачуєте у тиску на ваш канал. Рішуче спростовую викладене в цьому листі”, – цитує сайт “5-го каналу” слова голови СБУ.

Микола Княжицький,
генеральний директор каналу ТВі:

– У пана Хорошковського є прямий конфлікт інтересів, бо коли власник найбільшої медіа-групи є одночасно головою СБУ і членом Вищої Ради юстиції, а його дружина подає в суд на прийняття тих чи інших рішень в інтересах його бізнесу, то, безумовно, це прямий конфлікт інтересів. Чи є за його позицією політична чи економічна складова? Я не знаю. Моя думка така, що є і перше, і друге. Можу сказати, що суд у такій ситуації не може бути неупередженим. І він таки ним був, бо у процедурі була порушена велика кількість статей чинного законодавства. Але рішення суду не набуло чинності. Ми подали апеляцію, будемо судитися далі. Тим паче, що правда на нашому боці? і ми впевнені у своїй перемозі.

коментарі відсутні
Для того щоб залишити коментар необхідно
0.7466 / 1.57MB / SQL:{query_count}