Головні дари посту

У понеділок, 27 лютого, починається Великий піст. Десять причин, чому належить його додержувати

фото: voskresinnia.org.ua
Піст подає небесну вигоду, а хтивість є шкодою, що підлягає покаранню. Хто віддається їжі та задовольняє пристрасть шлунка, той втрачає духов­ний плід душі, а хто постом висушує плоть і уникає обжерливості, той заготовляє собі як скарб надію на краще, пише news24.if.ua.
* Піст вчить цнотливості, приготовляє нас до благочестя і вправляє для терпіння. Піст – це захист душі і непереможна зброя тіла. Піст не допускає до себе підступного задоволення і перемагає пристрасть, яка зароджується. Піст зводить думку на небо і окрилює її до безсмертної природи.
* Якщо ти підійшов до посту на власне бажання, не будь похмурий, а радуйся: він очищає твою душу від отрути. Не приймай на себе посту відносно гарного, куштування чого є солодким, але будь довготерпеливий в очікуванні більш солодких навчань. Тому ти й утримуєшся від наїдків, щоб тебе годував Дух, і віддаляєшся від тілесних страв, щоби спов­нитися духовних дарів.
* Піст є ліками, руйнівними для гріха, і маззю для душі, що очищає з метою благочестя. Як при найбільш тяжких хворобах усувається тілесний гній, коли роблять присипки з чого-небудь гострого і стягуючого, таким же чином і цвіль гріха, що проникла в душу, висушує піст, що стягує, трохи пом’якшуючи, а потім, очистивши абсолютно, знищує її. Тому якщо піст і пов’язаний з труднощами, але корисний, зручний та доступний.
* Перш за все Мойсей після посту ввійшов у морок і зробився через піст співрозмовником Бога. Приєднавши ще сорокаденний піст, він став законодавцем – ні хліба не їв, ні вина не пив. Щоб знати, наскільки корисний піст і наскільки шкідливим є пияцтво, що повстає проти посту, подивись на те, що робить Мойсей, і те, що відбувається в народі, і знайдеш силу посту. На горі Мойсей отримував Закон, внизу народ відкидав Закон. Засмутившись, Мойсей розбив Закон, вважаючи нерозумним ввіряти його сп’янілим і передавати вислови душам, обтяженим вином. Дивись, наскільки несправедливим є пияцтво, повстаючи проти посту! І піст знову, виправивши стільки зла в ті ж самі дні, відновив Закон, залишив його для нас пам’яткою безпечного життя. 
* Так само Ілля після сорокаденного посту і один раз споживаючи їжу, пройшовши пустелю, не відчував утоми: піст носив його, полегшуючи працю. І після посту він споглядав Бога. Не тілесними очима споглядав Безтілесного, але розумним серцем бачив Незримого чистотою своєї душі: “Блаженні чисті серцем, бо вони Бога побачать” (Мф. 5:8). Так, після посту він замкнув небо проти неприборканих і тих, що витрачають своє життя на насолоду, щоб, чого вони не обрали на власне бажання, виховалися в цьому голодом посту і дізналися, наскільки корисним є піст.
* Даниїл, пропостивши три тижні і не споживши хліба пристрастей, зійшов до лев’ячої ями. Дикі звірі засоромилися посника, стали лагідніші та замкнули свої пащі, не наважившись торкнутися святого тіла. Одягнувши своє тіло постом, ніби зброєю, і абсолютно зміцнившись ним, він відвернув очі левів – здався їм не в людському тілі, але ангельському.
* І троє хлопців-підлітків у Вавилоні не побажали причаститися царської беззаконної трапези, але дотриматися законного посту. Ввійшовши в розпалену піч, загасили полум’я, зробили постом піч росяною замість вогненної. Вогонь відступив від них, не в змозі торкнутися їхніх тіл. У тілі підлітків не було чого-небудь речовинного, бо дією посту воно стало духовним.
* Ось яким сильним є піст, що твориться з молитвою і ділами! Піст і молитва позбавляють нас від смерті, а правда вища їх обох. Піст також є знищенням смерті та звільненням від гніву. Він вчить приборкання в їжі, наділяє стриманістю і мудро веде до благочестя й цнотливості. Піст і тіло зберігає в більшому здоров’ї: не обтяжуючи їжею, воно не приймає речовини хвороб, але, стаючи легким, зміцнюється для прийняття дарів.
* Якщо ти постиш, не п’ючи вина, утримайся й від гріха. Якщо ти постиш, не торкаючись м’яса, утримайся й від наклепу. Піст – це істинне утримання від гріхів.
* Постити треба для того, щоб досягти духовних дарів! Хто постить, той виховує душу для благочестя, усувається від гріховних помислів, що входять у неї, як віддаляється від їжі, що приходить ззовні. 
От скільки дарів посту і з яким він пов’язаний благочестям! Самого Бога він схиляє зійти до людської природи. Отже, поспішімо до приготовленої нам надії воскресіння, там насолоджуючись призначеними благами, а тут веселячись очікуванням у Ісусі Христі!

коментарі відсутні
Для того щоб залишити коментар необхідно
1.2478 / 4.37MB / SQL:{query_count}