Вимагач з газетним посвідченням

Відомого російського журналіста засудили до восьми років колонії суворого режиму

Відомого російського журналіста засудили до восьми років колонії суворого режиму

graty.jpg

Олєгу Лурьє  - 45 років. Журналістикою займається з 1994 року. Відтоді встиг попрацювати для "Экспресс-газеты", "Новой газеты", журналу "Вслух", видань холдингу "Совершенно секретно". Неодноразово опинявся в центрі скандалів, спричинених його статтями та журналістськими розслідуваннями, які зачіпали інтереси багатьох високопосадовців та бізнесменів. У 2000 році Лурьє дуже побили. За його словами, це була помста за те, що він "відкриває народу очі на те, що податкова інспекція прикриває справи владних представників". Був помічником кількох депутатів Держдуми, зокрема, лідера ЛДПР Владіміра Жіріновского. На момент арешту працював директором видавничого дому "Алиса Инвест", головним редактором журналу "Jeans" та редактором телекомпанії ВТВ.

Твєрской суд Москви визнав Олєга Лурьє винним у шантажуванні сенатора Владіміра Слуцкєра та його дружини. Згідно з матеріалами слідства, справа "вимагача з газетним посвідченням" розпочалася ще в червні 2006 року. Тоді Олєг Лурьє, намагаючись вициганити із сенатора гроші, пригрозив опублікувати скандальні матеріали про його дружину Ольгу Слуцкєр, яка володіє мережею модною фітнес-клубів. Зокрема, йшлося про дві статті "Пані Слуцкєр. Хто заробив на вбивстві генерала Трофімова?" та "Пані Слуцкєр. Вигляд ззаду". Зрештою, ці статті паплюжать і самого Владіміра Слуцкєра, адже автор натякає на його причетність принаймні до двох замовних убивств, зокрема, атентату на колишнього заступника директора ФСБ, генерал-полковника Анатолія Трофімова.

Під час судового процесу було доведено, що за свою мовчанку журналіст вимагав у подружжя Слуцкєрів 80 тисяч євро. Не отримавши бажаного, Лурьє таки розмістив в інтернеті низку матеріалів, які, за визначенням суду, "завдали шкоди репутації потерпілих". Однак цим не обмежилося - Лурьє почав вимагати гроші вже за те, щоб забрати з мережі ці публікації. За даними слідства, йому таки вдалось "вибити" зі Слуцкєрів 11,5 тисяч євро в обмін на обіцянку видалити статтю "Протоколи лубянських мудреців", але отримавши гроші, не тільки не сховав статтю подалі від цікавих очей, а й розмістив її на ще одному сайті.

Обурені Слуцкєри звернулись до прокуратури. Зазначимо, що відтоді до моменту арешту журналіста минуло більше року. Річ у тім, що Лурьє балотувався до Державної думи від партії "Справедлива Росія", і поки він був кандидатом, його не могли притягнути до кримінальної відповідальності. Однак стати депутатом йому так і не вдалось, тож у січні 2008 року вимагача арештували. Слідство тривало півроку, і в червні справу за статтями "шантаж" та "вимагання" було передано до суду, який визнав Лурьє винним за всіма звинуваченнями. Цікавий момент: суддя, зачитуючи вердикт, зазначила, що психіатри виявили у підсудного розлад особистості, проте цю обставину все ж не було враховано як пом'якшувальну, оскільки підсудний при скоєнні неправомірних дій розумів їхнє значення.

Що ж до позиції самого журналіста, то він від початку заперечував свою вину, наполягаючи, що постраждав винятково через свою чесність. Мовляв, руками Слуцкєрів йому помстився якийсь високопосадовець, ображений через статті чотирирічної давності. Крім цього, журналіст наголосив на тому, що арештували його незадовго до президентських виборів. На його думку, це не могло бути випадковістю: влада дала зрозуміти мас-медіа, "хто в Росії господар". Під час слідства Лурьє також неодноразово скаржився на фальсифікації, на погрози його сім'ї та на те, що до нього не пускають адвокатів. Однак він зізнався, що таки брав гроші (ті самі 11,5 тисяч євро), але в помічника сенатора Слуцкєра Сєргєя Олєйніка, причому в борг і під розписку.

До речі, найімовірніше, що на цьому справа не завершиться: журналістові загрожує ще одне звинувачення. Вивчаючи матеріальне становище підсудного, слідчі звернули увагу на те, що, маючи зарплату в сім тисяч рублів, Лурьє володіє кількома дорогими іномарками, двома московськими квартирами та заміським трьохповерховим будинком.

P. S. Днями стало відомо, що за підозрою у вимаганні затримано ще одного російського журналіста - Фєлікса Мєдвєдєва. За даними слідства, він погрожував керівництву компанії "Stringer", що опублікує про неї компрометуючі матеріали, якщо не отримуватиме щомісяця по десять тисяч доларів.

ДО ТЕМИ 

У Баку за вимагання затримані головні редактори двох газет. Проти головного редактора часопису "Довлят ганунлари" Назіма Гулієва і його колеги з газети "Республіка ганунлари" Заманата Азімова порушена кримінальна справа за статтею "вимагання". Підозрюваних затримали ще 10 березня, однак дотепер правоохоронні органи проводили ретельну перевірку, щоб, бува, не вскочити в гучний скандал з представниками мас-медіа. За версією слідства, журналісти вимагали 500 манатів (близько 620 доларів США) у власниці неназваного бакинського кафе Наджіби Кязімової. У разі відмови редактори погрожували опублікувати статтю про те, що кафе Кязімової є "осередком розпусти".

 

коментарі відсутні
Для того щоб залишити коментар необхідно
0.3501 / 4.02MB / SQL:{query_count}