Завтра – Провідна неділя

Восьмого дня після Пасхи віряни зазвичай ідуть на цвинтар, аби пом’янути померлих і помолитися за їхні душі

Наступна неділя після Христового Воскресіння має різні назви – Неділя Антипасхи, неділя Нова, неділя Біла, неділя Провідна, неділя Томина.
Неділя Антипасхи (з грецької – “замість Пасхи”) для перших християн була наче повторенням празника Пасхи. У Щоденнику паломництва Сильвії Аквітанської (IV ст.) читаємо, що восьмого дня  після Христового Воскресіння в Єрусалимі були окремі торжества і що того дня читали Євангеліє про навернення апостола Томи, пояснює отець Юліян Катрій. 
Неділя Нова, або Оновлення, бо вона перша після Пасхи і в ній наче оновлялося святкування Пасхи. Цього дня Ісус Христос своєю появою обновив для апостолів радість свого Воскресіння. 
Неділя Біла, або “неділя в білому”. Колись давно новохрещенці, прийнявши хрещення у Велику суботу, впродовж цілого Світлого тижня ходили в білих одежах, а в Томину неділю при осібній церемонії ці одежі скидали. Західна Церква донині називає цю неділю “неділя в білому”.
Неділя Провідна. Деякі автори виводять цю назву від того, що вона проводить і продовжує празник Пасхи. У нашого народу був звичай у Томину неділю організовувати проводи, тобто поминання померлих, осібною трапезою та молінням за їхні душі на цвинтарі.
Неділя Нова, або Оновлення, бо вона перша після Пасхи і в ній наче оновлялося святкування Пасхи. Цього дня Ісус Христос своєю появою обновив для апостолів радість свого Воскресіння
Святкування восьмого дня після Пасхи як завершення торжеств світлої седмиці з давніх-давен вважалося окремим празником. Темою богослужінь цього дня, як і седмиці, що настає після нього, є євангельська подія, яка описує появу Ісуса Христа восьмого дня після Воскресіння та зворушливе навернення і визнання віри святого апостола Томи, пише “Дивен Світ”.
Про значення святкування цього празника святий Григорій Богослов  у своєму слові в Томину неділю каже: “Давній і в добрій цілі установлений закон шанує день оновлення, або радше кажучи, з днем оновлення шанує нові добродійства. Чи ж не був днем оновлення і перший воскреслий день, що наступив по священній і світлоносній ночі? Чому даємо цю назву сьогоднішньому дневі? Той (тобто Великдень) був днем спасення, а цей – днем згадки про спасення. Той день розділяє собою погребання і воскресення, а цей є днем зовсім нового народження...
Справжню онову ми сьогодні празнуємо, переходячи від смерти до життя. Тож скиньте зі себе старого чоловіка й оновіться та жийте в обнові життя”.
коментарі відсутні
Для того щоб залишити коментар необхідно
0.6692 / 4.08MB / SQL:{query_count}