Театральні мандри від Італії до Буковини

Перший театр і заньківчани 23, 24 і 25 жовтня представлять прем’єри вистав. «Львівська Пошта» розповідає, чому ви маєте їх побачити

Карантин триває, але ж і культурного життя наразі ніхто не скасовував. Тож театри наввипередки презентують прем’єрні постановки нового сезону. До прикладу, Перший театр, продовжуючи італійську тематику в новому сезоні, 23, 24 і 31 жовтня представить на Вечірній (дорослій) сцені прем’єру казки для дорослих «Король Олень».
Цю постановку Лариса Діденко створила за п’єсою в жанрі комедії дель арте (Комедія масок) уродженця Венеції Карла Ґоцці. Адже саме маски грають важливу роль не лише у виставі, а й у нашому сьогоденні. Вже з назви зрозуміло, що в одного з персонажів є не тільки маска, а й роги!
«Ми собі подумали, що можемо піти далі, і в нашій виставі оленячі роги будуть не лише в короля, а й у деяких інших персонажів, – пояснює Лариса Діденко. – Крім того, за допомоги оленячих рогів доволі зручно дотримуватися соціальної дистанції... П’єса надзвичайно актуальна ще й тому, що, окрім маски та рогів, король має корону. А це вже підводить до більш цікавих, м’яко кажучи, висновків».
Героями вистави є зваблива Смеральдіна, скупий та хтивий старигань Панталоне, спритник Труффальдіно і «великий розумака» Брігелла, а також Закохані (чиє кохання сильніше за всі перипетії сюжету), злобний інтриган Тарталья, чиє марнославство згубне, королі, дракони, чарівники, чари і, звісно ж, олені. Постановка наповнена живою музикою від Валентини Шидловської, Катерини Мусієнко, Оксани Придачук і Сергія Зеленського, запальними танцями виконавців Ярослава Дерпака, Юрія Курила, Андрія Росчіса, Наталії Алексеєнко, Андрія Селецького, Олександра Чешерова, Анастасії-Марії Хавунки і Наталі Білан у постановці Людмили Пернепесової.
Окрім вищезгаданих, над «Королем Оленем» працювали художник-постановник Мар’ян Савіцький, художниця з костюмів Дарія Зав’ялова, художниця по світлу Світлана Коренькова і асистент режисера Андрій Росчіс.
А Національний театр ім. Марії Заньковецької 25 жовтня на Камерній сцені представить виставу «Буна».
З буковинського діалекту це «бабуся». Авторкою п’єси, написаної лише за два дні, є сучасна драматургиня Віра Маковій, лауреатка «Тижня сучасної п’єси» і «Драми.UA».
Це сучасна драма, у якій ви зіткнетеся з пізнаваними щодня ситуаціями. Дія «Буни» розгортається у звичайній українській сім’ї, де старенька авторитарна бабуся виховує онуку Орисю в суворості. Бідність і чимало обов’язків не заважають дівчині мріяти про краще життя, але ці мрії не справджуються. Тож вона залишає рідний дім, дитину і емігрує.
Віра Маковій пропонує подумати над складною перспективою пристойного життя, тяжкою працею і традиціями, які є і самобутністю, і тягарем водночас, адже це те, що авторка бачила сама: «Я завжди є героїнею своїх п’єс. Усе, що пишу, – це про мене, навіть монолог Орисі. Я постійно в пошуках нового, але звертаюся до старого».
Постановником цієї вистави є запрошений режисер Ігор Білиць, відомий своїм умінням висвітлювати соціальні теми, про які прийнято мовчати. Разом із художником Богданом Поліщуком він представляє «Буну» як етногорор.
«В усі часи відбувалося багато чого страшного. І власне ось ця тяглість традиції через різні епохи втілюється в особистості головної персонажки Буни. Тому ми вирішили, що вона має виглядати трохи гіпертрофованою, – пояснює Богдан Поліщук. – Вона – як павучиха, яка крутить всіма іншими персонажами, які психологічно мертві як особистості і просто існують, рухаються, діють на вказівки цієї Буни».
Усі заходи в театрах відбуваються з дотриманням правил та вимог, встановлених у період пандемії Covid-19.
коментарі відсутні
Для того щоб залишити коментар необхідно
0.4327 / 3.99MB / SQL:{query_count}