Павло Гунька і його “Муза”

Видатний британо-український співак повертається до Львова з новою програмою

У неділю, 23 червня, о 18.00 у Львівській національній філармонії видатний британо-український співак Павло Гунька презентуватиме унікальну програму української класичної мистецької пісні “Муза” у межах міжнародного проєкту Ukrainian Art Song Project. Співак виступить із британським піаністом Родеріком Баррандом.
Уже багато років бас-баритон Павло Гунька поряд із зірковою оперною кар’єрою присвячує себе відродженню й популяризації у світі української вокальної класичної музики. Павло є засновником і мистецьким керівником проєкту Ukrainian Art Song Project, у межах якого в одній із найпрестижніших студій світу Glenn Gould Studio вже записано понад 400 творів таких композиторів, як Микола Лисенко, Кирило Стеценко, Яків Степовий, Станіслав Людкевич, Стефанія Туркевич, Василь Барвінський, Денис Січинський, попереду запис ще понад 600 творів.
Павло Гунька виступав під керівництвом таких диригентів, як Клавдіо Аббадо, Даніель Баренбойм, сер Саймон Реттл, Зубін Мета та ін. У його репертуарі головні ролі у таких операх: “Воццек” і “Лулу” Берґа, Le Grand Macabre Ліґеті, “Парсіфаль” і “Валькірія” Вагнера, “Макбет” і “Фальстаф” Верді, “Фіделіо” Бетховена, “Леді Макбет Мценського повіту” Шостаковича та ін.
Піаніст Родерік Барранд є випускником Манчестерського університету, а також отримав післямагістерську освіту як піаніст та акомпаніатор у Королівському північному музичному коледжі (Манчестер). Маючи пристрасть до багатого репертуару німецьких мистецьких пісень (Lied), Родерік також навчався специфіки акомпаніаторства мистецької пісні у професора Роберта Шоллума у Відні.
Програма концерту присвячена виключно українській мистецькій пісні. Цей жанр передбачає “зустріч” поета і композитора, де як текст, так і музика є оригінальними творами, а не обробками фольклору. Російська імперія, а далі радянська система намагалася показати українську культуру як недорозвинену й примітивну, всілякі прояви інтелектуального мистецтва або замовчувалися, або придушувалися. Через те переважна більшість мистецьких пісень українських композиторів виконувалися рідко, а замість того створювався образ української класичної музики як виключно прив’язаної до фольклору. Проте багато творів, які зазвучали на світовій сцені і у записі завдяки Павлу Гуньці, спростовують цей міф і показують: українська музика має безліч зразків високого європейського мистецтва.
Львівський концерт складається із двох частин. У першій прозвучать твори патріарха української класичної музики Миколи Лисенка та продовжувачів традиції Василя Барвінського, Якова Степового і Стефанії Туркевич – першої української композиторки, модерністки і учениці Арнольда Шьонберґа. Друга частина концерту присвячена творчості сучасного львівського композитора Мирослава Волинського і його вокальному циклу на слова Олександра Олеся під назвою “Моя пісня”. Однією з ключових тем циклу є джерело натхнення для творчої людини, її “Муза” – звідси й назва концерту.
Співак ретельно вибудовує програму таким чином, щоб окремі твори утворювали яскраву і цілісну драматургію. Павло також приділяє значну увагу площині сценічної дії й підпорядковує свою інтерпретацію музики законам театру, які він знає досконало завдяки своєму 30-річному досвіду на оперній сцені. “Музика для кожного співака повинна починатися не від першої заспіваної ноти, а з моменту появи його на сцені”, – стверджує Павло Гунька.
Після концерту у філармонії 23 червня Павло Гунька присвятить тиждень молодим співакам і співачкам – проведе майстер-клас у Львівській національній опері під назвою “Літній інститут. Мистецька пісня – опера в мініатюрі”. А 30 червня у Дзеркальній залі Львівської національної опери учасники й учасниці Літнього інституту виступлять на підсумковому концерті майстер-класу й виконають власні інтерпретації української мистецької пісні.
коментарі відсутні
Для того щоб залишити коментар необхідно
0.6763 / 4.1MB / SQL:{query_count}