Василь Вовкун готує “Український прорив”

Новий генеральний директор Львівської опери розповів, як зміниться театр за його керівництва

фото: opera.lviv.ua
Днями у Львівському національному театрі опери та балету імені Соломії Крушельницької відбулось офіційне представлення нового генерального директора-художнього керівника. Як раніше писала “Пошта”, ним став народний артист України Василь Вовкун, який із середини 2015 року обіймав посаду художнього керівника Львівської опери, а тепер переміг у конкурсі та замінив на посаді Тадея Едера. Нового очільника колективу та громадськості представив міністр культури Євген Нищук: “Василя Вовкуна я знаю понад 20 років, знаю його творчий шлях. Це людина, яка стояла за багатьма видатними проектами, які, без перебільшення, робили обличчя українській культурі, завдячуючи яким чи не вперше заговорили про її суть в усіх виявах – у правдивій автентиці, у сучасному модерному вираженні. До цього керівника є велика повага та довіра. Переконаний, той життєвий багаж, досвід, та ту енергію, яку має Василь Вовкун, він і надалі вкладатиме у цей театр – тепер на посаді генерального директора-художнього керівника. Почесно, що в залі присутні представники інших закладів культури Львова. Це є свідченням того, що саме театр створює атмосферу, виховує наступні покоління, впливає на настрій у місті, області та й цілій країні”.
То чого ж чекати від Василя Вовкуна і які нововведення, проекти та постановки в Опері він представить впродовж найближчого часу, року і п’ятиріччя? Уже є результати аналізу економічних, фінансових та технічних показників останніх років, за результатами якого, новий гендиректор власне й впроваджуватиме зміни у різних напрямках роботи цієї культурної установи.
“Опера приваблює туристів, у нас часто проводять екскурсії. Проте основну увагу звертають на архітектуру, а про тих, хто творив історію цього театру згадують рідко. Аби виправити цю ситуацію, планую створити музей Львівської опери, який, думаю, за п’ять років вже діятиме – ділиться планами Василь Вовкун. – А вже в цьому сезоні дзеркальний зал, який зараз використовується переважно для проведення екскурсій, стане другою, малою сценою. Тут проводитимуть різноманітні заходи, буде свій творчий керівник і окрема афіша, зал заживе новим життям.”
Змін зазнає і репертуар. У якості художнього керівника Василь Вовкун впроваджуватиме програму “Український прорив”, в рамках якої у театрі представлятимуть нові постановки творів українських композиторів, зокрема, написаних в ХХ сторіччі.
“Якщо ви звернете увагу на всі репертуари українських театрів опери і балету, то побачите, що українські твори там представлені лише кількома назвами. В більшості це “Запорожець за Дунаєм”, “Тарас Бульба”, “Наталка Полтавка”. А твори ХХ століття лежать у шухлядах, архівах чи бібліотеках театрів, – пояснює Василь Вовкун. – В рамках “Українського прориву” ми представимо зокрема фольк-оперу Євгена Станковича “Цвіт папороті”, написану для економічної виставки у Парижі. Твір по суті не має історії постановки після його заборони. Автор зробив оркестровку для симфонічного оркестру та присвятив її мені, тож вважаю за святий обов’язок поставити цю оперу й не полишаю цього задуму вже двадцять років!”
Також у планах очільника зробити постановки опер “Богдан Хмельницький” Костянтина Данькевича, “У неділю рано зілля копала” Віталія Кирейка, “Лісова пісня” Михайла Скорульського та балетів “Жар-птиця” і “Весна священна” Ігоря Стравінського.
“У операх Стравінського і Станковича на нас чекає музичний матеріал зовсім іншої складності, який потребує запрошення нових диригентів, – вважає Василь Вовкун. – На початку травня розпочнемо переговори з Андрієм Юркевичем, у якого саме закінчується контракт як головного диригента у Варшавській опері. Вже погодилися попрацювати із нами головний диригент і художній керівник Національного заслуженого академічного симфонічного оркестру України Володимир Сіренко, лауреат Шевченківської премії Василь Василенко, який виїхав із Донецька. Також є домовленості на дещо пізніший час із Кирилом Карабицем та Оксаною Линів – вони нещодавно очолили нові колективи і мусять дещо впорядкувати й узгодити творчі плани.”
Уже розпочинається робота з маестро Мирославом Скориком над балетом “Тіні забутих предків”, частину музики до якого візьмуть із однойменного фільму. З сучасним молодим композитором Іваном Небесним Василь Вовкун планує створити дитячу оперу “Лис Микита”. Попри українське спрямування програми розвитку театру, творчий керівник не відмовлятиметься й від європейської класики: наразі в оперному працюють над постановкою опери-буфи італійського композитора Гаетано Доніцетті “Дон Паскуале” і балету на симфонічну сюїту “Шехерезада” Миколи Римського-Корсакова. В планах – опери “Казки Гофмана” Жака Оффенбаха і “Адріана Лекуврер” Франческо Чілеа.
Та аби ставити нові твори, потрібно залучати не лише провідних композиторів, але й режисерів. Над постановками в Опері працюватимуть такі знані професіонали як Ярослав Федоришин, Сергій Маслобойщиков, Станіслав Мойсеєв. Окрім цього, Василь Вовкун планує відновлення оперного конкурсу Соломії Крушельницької, який переросте у фестиваль. Він відбуватиметься що два роки і чергуватиметься з міжнародним конкурсом “Балет фест”.
З нового сезону зміниться і зовнішній вигляд театру – новий генеральний директор обіцяє кардинальну зміну фасаду: замість рекламних банерів тут встановлять екран, на якому демонструватимуть ролики з вистав. Щодо оренди театру під різноманітні концерти, Василь Вовкун заявив наступне: “Колеги, присутні в залі, знають моє категоричне несприйняття проведення тут орендних заходів тих жанрів, які абсолютно не пасують і не співзвучні Львівській національній опері. Я прийняв театр із орендами до кінця сезону, тому мусимо їх терпимо узгоджувати. А з нового сезону ви побачите іншу картину!”
коментарі відсутні
Для того щоб залишити коментар необхідно
0.7744 / 4.39MB / SQL:{query_count}