Перформанс? Хуліганство? Цензура!

Одну з робіт виставки “Велике і Величне”, приуроченої до святкування 1025-ліття Хрещення Русі, генеральний директор Мистецького арсеналу знищила ще до офіційного відкриття експозиції

фото: delo.ua
Національний культур­но-мистецький та музейний комплекс “Мистецький арсенал” опинився у центрі гучного скандалу. Напередодні відкриття всеукраїнської виставки “Велике і Величне”, присвяченої 1025-річчю Хрещення Київської Русі, тут знищили роботу українського художника Володимира Кузнєцова “Коліївщина: Страшний суд”.
Полотно розміром 6х11 метрів просто замазали чорною фарбою. Автор роботи майже одразу ж заявив про цей випадок у соц­мережах та ЗМІ і розповів, що ж було зображено на його картині. “На останньому фото видно, про що і кого я писав на картині. Тут є Ірина Крашкова, зґвалтована міліціонерами у Врадіївці, власне міліціонери у котлі – чорнобильському реакторі; на задньому плані горить сама атомна станція, – пояснив Володимир Кузнєцов. – Я додав тему Чорнобиля, зобразив чорнобильця-ліквідатора не тільки тому, що це вічна болюча тема. Зараз у зв’язку зі святкуванням Хрещення Русі вже місяць під Кабміном стоять чорнобильці, інваліди-ліквідатори. Їх збираються прибрати, зачистити”.
За його словами, на роботі можна було побачити й інших персонажів, які горять у котлі. Це брехливі судді, п’яні мажори, депутати. “Все, як у класичному сюжеті Страшного суду, де завжди є всі провладні елементи”, – веде далі автор. 
А от генеральному директорові комплексу “Мистецький арсенал” Наталії Заболотній за день до відкриття експозиції “Велике і Величне” видалося, що робота “Коліївщина: Страшний суд” просто “не вписалася в концепцію і загальний контекст виставки”. Тому вона власноруч замалювала картину. Ба більше, заявила: “Можна вважати, що це мій власний перформанс. Я не шкодую про те, що зробила. Я проти зухвалості деяких художників”. 
За словами Наталії Заболотної, Володимир Кузнєцов зобразив свою точку зору на предмет виставки, “чорнуху”, яку вона не могла пропустити на виставку. “Ця робота – ляпас особисто мені, виклик і провокація проти відвідувачів виставки, це ляпас тим п’ятистам художникам, чиї роботи виставлені у рамках “Великого і Величного”, – резюмує гендиректор Мистецького арсеналу. А на закиди автора про цензуру відповідає, що це було її власне рішення, а не якась там директива згори.
Тим часом проект ART UKRAINE повідомляє, що головний куратор Мистецького арсеналу Олександр Соловйов після цього інциденту написав заяву про звільнення. У своєму короткому коментарі він пояснив: “Цензура – це погано”.
 До теми                                           
Всеукраїнська мистецька виставка “Велике і Величне”, яка триватиме до 22 вересня у Мистецькому арсеналі, представляє 1 000 найвизначніших мистецьких творів із колекцій 35 художніх, історичних та археологічних музеїв України. Проект демонструє найяскравіші сторінки історії українського мистецтва від найдавніших часів до сьогодення і окреслює сам шлях формування української ідентичності. Його завданнями  є пробудження історичної та культурної пам’яті українців, зміцнення відчуття спільності цивілізаційного досвіду та єдності історичних засад і світоглядних орієнтирів, усвідомлення причетності кожного до видатних сторінок минулого, а відтак і відповідальності за творення сьогодення.
Експозиція охоплює історичний період тривалістю понад п’ятнадцять тисячоліть – від доби палеоліту, Трипілля, античних міст Північного Причорномор’я, крізь давньоруське, барокове, класицистичне мистецтво до сецесії, модернізму та постмодернізму. Вона продемонструє, як мистецькі традиції Сходу і Заходу органічно адаптувалися на місцевому культурному ґрунті, створивши унікальні художні явища світового значення.
Проект “Велике і Величне” має стати центральною мистецькою подією офіційної програми відзначення 1025-ліття Хрещення Київської Русі та крізь призму мистецтва продемонструвати цивілізаційний вплив християнства на розвиток культури в Україні.
коментарі відсутні
Для того щоб залишити коментар необхідно
0.9555 / 4.38MB / SQL:{query_count}