Її “Червоне, охра, золоте…”

У Національному – живопис Галини Новоженець. Про львівську художницю Галину Новоженець, чия виставка живопису  “Червоне, охра, золоте…” відкрилася у Національному музеї у Львові, мистецтвознавці пишуть чимало і складно.

Про львівську художницю Галину Новоженець, чия виставка живопису  “Червоне, охра, золоте…” відкрилася у Національному музеї у Львові, мистецтвознавці пишуть чимало і складно.
Про її нонконформізм, який яскраво виражений і принциповий, про гами кольорів, які, словами Віктора Неборака, “майже відчутні на смак, як коштовні вина”, про образність, “природа якої співзвучна постмодерній епосі з відповідними системами комунікації, метафористики, знаковості”, про оригінальність творчих  рішень  і, зрештою, про все, що ілюструє надповажне ставлення Галини Новоженець до свого фаху.  
Виставка у Національному – звіт художниці перед земляками за останні десять років. Випускниця відділу художнього оформлення книги тоді ще Українського поліграфічного інституту ім. І.Федорова, що має за плечима також стажування у Петербурзькій та Віденській академіях мистецтв, член Національної спілки художників України, приват-доцент кафедри академічного живопису Львівської національної академії мистецтв Галина Новоженець запропонувала увазі львів’ян живопис, що має енергетичну спорідненість із поезією Ліни Костенко та Юрія Андруховича, Ігоря Калинця та Галини Крук, а також інших поетів. “Поетичному ритмічному укладу, – зауважує про експозицію доктор мистецтвознавства Орест Голубець, – відповідає сам спосіб опрацювання образних тем у вигляді полотен-серій, де відчувається оптимальне поєднання неповторності та причетності до певної цілості”.
І далі: Галина Новоженець “не намагається завершувати, викінчувати твори в класичному розумінні цього процесу. Легкість і певна недомовленість залишають композиціям життєвий простір, постійну можливість активної емоційної співпраці з глядачем”.
 Як аналізує малярство художниці інший мистецтвознавець Ганна Гаврилів, загальній увазі – малярство теплих кольорів із ритмічними орнаментами геометричних форм; звернення до давньоукраїнських та давньовізантійських традицій, переосмислені у новому постмодерному просторі; трансформація всього життя людства від зачатків існування до сьогодення. І все це – в одному творі. “Безліч змістів – в одному концепті, – наголошує Ганна Гаврилів. – Світ особливий і унікальний. Світ в інтерпретаціях Галини Новоженець”.
коментарі відсутні
Для того щоб залишити коментар необхідно
0.9928 / 4.36MB / SQL:{query_count}